Sağlıklı Kalmak İçin İpuçları

 

Sağlıklı Kalmak İçin İpuçları

pilates reformer
izmir reformer pilates

Sağlıklı bir yaşam tarzı, hayatınız boyunca gelişmenize yardımcı olabilir. Ancak sağlıklı seçimler
yapmak her zaman kolay değildir. Düzenli egzersiz yapmak veya sağlıklı yemekler hazırlamak için
zaman ve enerji bulmak zor olabilir. Ancak, çabalarınız birçok yönden ve hayatınızın geri kalanında
karşılığını verecektir.
Yapabileceğiniz adımlar:
 Haftanın çoğu günü 30 dakika fiziksel olarak aktif olun. Süre basıldığında bunu 10 dakikalık üç
seansa bölün. Sağlıklı hareket, yürüyüş, spor, dans, yoga, koşu veya keyif aldığınız diğer
aktiviteleri içerebilir.
 Bol miktarda meyve, sebze ve kepekli tahıl içeren dengeli, az yağlı bir diyet yiyin. Doymuş yağ
ve kolesterol oranı düşük, şeker, tuz ve toplam yağ oranı orta düzeyde olan bir diyet seçin.
 Emniyet kemeri ve bisiklet kaskı takarak, evde duman ve karbon monoksit detektörleri
kullanarak ve yalnız yürürken sokak akıllılarını kullanarak yaralanmalardan kaçının. Silahınız
varsa, evinizde silah bulundurmanın tehlikelerini bilin. Her zaman güvenlik önlemlerini
kullanın.
 Sigara içmeyin, içiyorsanız da bırakın. Sağlık kuruluşlarından yardım isteyin.
 Alkol kullanıyorsanız ölçülü tüketin. Sürüşten önce veya sürüş sırasında veya hamileyken asla
içmeyin .
 Uyuşturucu veya alkol bağımlısı olabileceğinizi düşünüyorsanız, güvendiğiniz birinden yardım
isteyin.
 Her cinsel temasınızda prezervatif kullanarak cinsel yolla bulaşan enfeksiyonları (CYBE) ve
HIV/AIDS'i önlemeye yardımcı olun. Prezervatifler yüzde 100 kusursuz değildir, bu nedenle
CYBE taramasını sağlayıcınızla görüşün. Prezervatif dışındaki haplar ve implantlar gibi doğum
kontrol yöntemleri sizi CYBE veya HIV'den korumaz.
 Yemekten sonra dişlerinizi yumuşak veya orta kıllı bir diş fırçası ile fırçalayın. Ayrıca içtikten
sonra ve yatmadan önce fırçalayın. Her gün diş ipi kullanın.
 Özellikle güneşin zararlı ışınlarının en kuvvetli olduğu saat 10.00 ile 15.00 arasında güneşten
uzak durun. Hava bulutluysa veya suyun içindeyseniz korunmazsınız — zararlı ışınlar her
ikisinden de geçer. Hem UVA hem de UVB ışınlarına karşı koruyan, güneş koruma faktörü
(SPF) 15 veya daha yüksek olan geniş spektrumlu bir güneş kremi kullanın. Güneş ışınlarının
yüzde 99 ila 100'ünü engelleyen güneş gözlüklerini seçin.
Sağlıklı Bir Görünüm Sürdürmek
Bugün kadınların meşgul, talepkar hayatları var. Farklı yönlere çekildiğini hissedebilir, iş, aile ve diğer
konularla uğraşırken stres yaşayabilir, kendinize çok az zaman ayırabilirsiniz. Kendiniz için biraz zaman
ayırarak hayatınızı dengelemeyi öğrenmek, büyük faydalar sağlayacak – sağlıklı bir görünüm ve daha
iyi sağlık.
Yapabileceğiniz adımlar:
 Aileniz ve arkadaşlarınızla iletişimde kalın.
 Topluluğunuza dahil olun.

 Olumlu bir tutum sergileyin ve sizi mutlu eden şeyleri yapın.
 Merakınızı canlı tutun. Hayat boyu öğrenme sağlığınız için faydalıdır.
 Sağlıklı yakınlık her türlü biçimi alır ama her zaman zorlamadan uzaktır.
 Hayatınızdaki stresi tanımayı ve yönetmeyi öğrenin. Stres belirtileri arasında uyku güçlüğü, sık
baş ağrıları ve mide problemleri yer alır; çok kızmak; ve stresi azaltmak için yiyecek,
uyuşturucu ve alkole yönelmek.
 Stresle başa çıkmanın iyi yolları arasında düzenli egzersiz, sağlıklı beslenme alışkanlıkları ve
derin nefes alma veya meditasyon gibi gevşeme egzersizleri yer alır. Güvenilir aile üyeleri ve
arkadaşlarla konuşmak çok yardımcı olabilir. Bazı kadınlar, stres zamanlarında inanç
topluluklarıyla etkileşim kurmanın yararlı olduğunu düşünüyor.
 Yeterince uyuyun ve dinlenin. Yetişkinlerin gecede yaklaşık sekiz saat uykuya ihtiyacı vardır.
 Birkaç günden fazla depresyonda hissediyorsanız, sağlık uzmanınızla konuşun; depresyon
tedavi edilebilir bir hastalıktır. Depresyon belirtileri arasında boş ve üzgün hissetmek, çok
ağlamak, hayata ilgi kaybı ve ölüm ya da intihar düşünceleri yer alır. Siz veya tanıdığınız
birinin intihar düşünceleri varsa, hemen yardım alın.

Yorum bırakın

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir